Vedrørende Internett i borettslaget

Til informasjon er dette ikke noe nytt som har skjedd, men bare en klargjøring av hva som ble informert om ved generalforsamlingen i mai.

Forrige styre opprettet en arbeidsgruppe med formål om å sikre et best mulig bredbåndstilbud for oss beboerne i borettslaget. Bakgrunnen for dette var et ønske om å bredde internettilbudet og øke konkurransen mellom leverandørene.

Borettslaget har inngått en avtale med Lynet, og med det blitt valgt som en tredje internettleverandør. Dette basert på at selskapet har fått meget god omtale, tilbyr lavere priser for høyere internetthastighet og tilbyr gode løsninger for flytting av vegguttak for de beboere som ønsker dette.

Lynet leverer gratis 2/2 Mbit gratis til alle boenheter som har vegguttak. De som ønsker å ha Lynet som internettleverandør, og eventuelt oppgradere til en høyrere hastighet gjør dette selv ved å kontakte Lynet direkte, enten på hjemmesiden deres eller via kundeservice.

Det at Lynet har kommet inn som en tredje internettleverandør i vårt borettslag betyr derimot ikke at man må bytte leverandør, dersom man er fornøyd med den internettleverandøren man allerede har i dag, skulle dette enten være Homenet eller Canal Digital. Lynet har blitt valgt inn for å gi et enda bedre internettilbudet i vårt borettslag.

Før sommerferien, har mange beboere opplevd å ha selgere på døren fra ulike internettleverandører. Enkelte beboere har opplevd dette som problematisk. Styret beklager dette, og oppfordrer i slike tilfeller at man henvender seg direkte til det respektive selskap og registrerer en klage på dette.

Håper at beboerne blir fornøyde med enda et internettalternativ, og at dette resulterer i at vi alle opplever økt service fra leverandørene og bedre internett for en rimeligere penge.

Dette innlegget ble publisert i Nyheter. Bokmerk permalenken.